1965
Peikko er forpliktet til å drive forretningvirksomhet på en etisk og bærekraftig måte. Våre etiske retningslinjer gir oss felles retningslinjer for fremtidige beslutninger. I tillegg til våre ansatte, gir det fremtidig perspektiv til andre interessenter om selskapets kultur, vår forretningsmodell, vår tilnærming til lover, standarder og reguleringer.
Peikkos kjerneverdier
- Respekt og tillit
- Kontinuerlig forbedring
- Lønnsomhetsfokus
- Kundetilfredshet
Vår forretningsstrategi er å oppnå høyt nivå av kundetilfredshet og lønnsom vekst ved å kontinuerlig forbedre og arbeide på en respektfull og tillitsfull måte.
Vi sikter på å ha meget god kompetanse i følgende områder:
I overensstemmelse med lover og forskrifter
- Respekt for menneske- og arbeidsrettigheter
- Rettferdige arbeidsforhold
- Kvalitet og miljø
- Ærlig konkurranse og monopoloverholdelse
- Respekt for patenter og innovasjon
- Nulltoleranse mot bedrageri og bestikkelse
- En pålitelig virksomhetsmedborger